www.lenehansson.dk
Du har 0 varer i kurven.
Min Konto · Kundeservice · Til Kassen
 
FORSIDE NYHEDER GODE TILBUD ONLINE SLANKEKLUB KLIENTBERETNINGER KALENDER KONTAKT
Varegrupper
Nyhedsbrev
 
Tilmeld vores nyhedsbrev


Kostkombination

Problemer med sundhed?

Har du problemer med din sundhed, lider du for meget af sygdom, mangler du energi, så kan det tænkes, at du har brug for en sund kostplan, der kan hjælpe dig med at opbygge dit immunforsvar og din sundhed. Du er hvad du spiser, og din sundhed samt krop og sind bliver opbygget heraf.Kostkombinering, som du her bliver præsenteret for, er gennem årene blevet gennemtestet, gennemprøvet og videreudviklet på forskellige universiteter og af forskellige læger. Oprindeligt stammer konceptet fra USA. Det var Dr. Herbert Shelton der indså fordelene ved kostkombinering helt tilbage i 1920'erne. Gennem mere end 50 år anvendte han principperne - til stor glæde for hans patienter. Dr. Shelton har skrevet mere end 35 bøger om kostkombinering, sygdomslære, anatomi, fysiologi m.m., og har været en af USA's største fortalere for helse gennem sund kost og motion.  

Frugt om morgenen Lene Hansson anbefaler, at du spiser frugt om morgen og mindst 4 timer fra du står op. Frugt har en basisk virkning og er godt at starte dagen på samtidig indeholder det masser af fiber, vitaminer og mineraler. Er du diabetiker kan du læse mere her.  

Fordelene ved kostkombinering er:

  • Du får mere energi
  • Din krop bliver udrenset dagligt for affaldssstoffer
  • Dit immunforsvar bliver stærkere
  • Din fordøjelse bliver optimal
  • Din optagelse af næringsstoffer fungerer bedre
  • Du vil gå ned i vægt hvis du trænger til at slanke dig
  • Din hud bliver sundere at se på

Kostkombinering
Kostplanen som deltagerne i TV programmerne "Du er hvad du spiser" følger, er sat sammen efter principperne omkring kostkombinering, som er læren om, at sætte kosten sammen så den fordøjes og optages så let som muligt. Dette giver mere energi, flere næringsstoffer til cellerne, sundhed, vægttab og mange andre fordele.    

Proteiner hører til Gruppe A
Animalske fødevarer såsom kød, skaldyr, fisk, mejeriprodukter, hele æg, fjerkræ og sojaprodukter.  

Stivelse hører til Gruppe B
Kornprodukter, kogte/bagte/stegte kartofler og majs, ris og bønner/linser.  

Neutrale fødevarer hører til Gruppe C
Salat og grøntsager, urter, oliven, olier, nødder, frø og avocado.  
Andre fedtrige fødevarer, der også er neutrale, men bør anvendes sparsomt, er: Æggeblomme, fløde, smør, cremefraiche.   

Gruppe A og B bør ikke kombineres ved et og samme måltid. Begge fødevaregrupper kan spises med gruppe C.

Fortsæt


www.lenehansson.dk - Holbergsgade 24 - 1057 København K - tel. 7025 8800
Powered by Webex